FAQ - Ofte stilte spørsmål
Her finner du svaret du leter etter. Leter du fremdeles? 👀 Ikke nøl med å kontakte oss ved å bruke skjemaet nedenfor! Psst … visste du at vi alltid har fri frakt over 1000 NOK og fri retur i 30 dager?

Populære kategorier
Returer og bytte
Hvordan returnerer jeg en vare?
Du kan lett returnere produktet ditt ved å benytte deg av den forhåndsutfylte merkelappen som ligger i pakken.
Les mer om hvordan foreta en retur og hvilke vilkår som gjelder i slike tilfeller
Hvor lenge tar det å behandle en retur eller et bytte?
Dersom returen eller byttet er godtatt, vil du motta en tilbakebetaling eller varen du øsket å bytte til, innen 14 dager regnet ut i fra den dagen du sendte tilbake varen din.
Velger du Klarna som betalingmåte, anbefaler vi at du legger betalingen i Klarna på vent for å unngå å få purregebyr i den tiden det tar oss å behandle returen.
Hvor lang tid har jeg for å returnere eller bytte et produkt?
Vi tilben en 30-dagers retur- og bytteordning regnet fra den dagen du mottok varen. Les mer om hvordan du returnerer, bytter eller klager på et produkt.
Hvordan bytter jeg vare?
Du kan endre størrelsen på varen din ved å fylle inn størrelsen du ønsker i vår digitale returkasse.
Du kan kun bytte til samme produkt, men i en annen størrelse. Husk at den raskeste og enkleste måten å bytte et produkt på, er ganske enkelt å returnere det og legge inn en ny bestilling.
Finn ut mer om hvordan bytte et produkt og hvilke vilkår som gjelder ved bytte.
Hvordan lager jeg en klage på et produkt?
Dersom du ønsker å klage på et produkt, må du først ta et bilde av den delen av produktet du mener er defekt, og så kontakte vår kundeservice. Dersom klagen din er godtatt, returnerer du varen sammen med returskjemaet.
Les mer om hvordan klage på et produkt og hvilke vilkår som gjelder?
Kan jeg returnere varer jeg har mottatt i flere forsendelser, i en og samme pakke?
Produkter fra hver enkelt leveringer må returneres i separate returpakker. Hvis du har mottatt en oppdelt ordre - altså, hvis ordren har blitt delt opp i to leveringer - blir du også nødt til å returnere produktene hver for seg.
Mottar jeg en ny faktura dersom jeg bytter en vare?
Det blir ingen endring i betalingen din når du bytter en vare. Dersom du velger å betale med faktura, eller dersom du allerede har betalt for ordren, er det den betalingen som gjelder
Hvor mye koster det å returnere en vare?
Retur av varer er gratis så lenge du bruker den vedlagte returmerkelappen og overleverer pakken til transportøren du finner på denne lappen.
Les mer om hvordan du returnerer, bytter eller klager på et produkt.
RevolutionRace dekker ikke kostnadene ved retur som du betaler ut av egen lomme. Har du mistet returmerkelappen? Kontakt vår kundeservice.
Leveranse
Hvordan kan jeg spore pakken min?
Du finner en lenke for pakkesporing i leveringsbekreftelsen enten på epost eller i en sms. Du finner også en lenke for sporing av pakken din på Mine sider. Psst! Det kan ta opp til to dager før sporingen er oppdatert av transportøren når pakken er sendt fra vårt lager.
Hvor lang leveringstid har dere?
3-5 arbeidsdager
Leveringstiden over viser til arbeidsdager, dvs. utenom helger og helligdager. Leveringstiden regnes fra ordren er pakket og klar til å forlate varehuset. Ved utsjekking finner du mer presis leveringstid når du ser på beskrivelsen av hver transporttype. Ta en titt og velg den leveringsmetoden som passer deg best!
Hva gjør jeg dersom produktet er skadd under trasporten?
Dersom du oppdater at produkter har blitt skadet under transporten, skal du ta bilder av skaden og sende dem til vår kundeservice innen to dager fra du mottok pakken. Da skal vi hjelpe deg videre.
Hva skjer om jeg ikke henter pakken på hentestedet min i tide?
Dersom du ikke henter den i tide, vil den bli returnert til oss. Da må vi dessverre kreve et ekspedisjonsgebyr. For å unngå å få et ekspedisjonsgebyr, anbefaler vi at du henter pakken din, selv om du ønsker å returnere den på et senere tidspunkt. Du kan med letthet returnere varen med dokumentet du finner vedlagt i pakken.
Hvilke leveringsmetoder tilby dere?
Vi tilbyr flere ulike måter for å levere varene; les mer om dem her og finn den som passer deg best! Psst … Husk at vi alltid tilbyr minst ett gratis leveringsalternativ dersom du handler for over 1000 NOK!
Kan jeg endre min leveringsadresse eller valgt leveringsmåte etter at jeg har lagt inn min bestilling?
Du kan dessverre ikke endre leveringsadresse eller valgt leveringsmetode etter at bestillingen er lagt inn.
Du kan velge å annullere bestillingen din via Min side før den sendes til pakking Bestillingen kan dessverre ikke lenger annulleres så snart den er låst i vårt system.
Bestilling
Kan man kjøpe klær fra RevolutionRace fra en vanlig butikk?
Nei, vi selger kun fra våre nettsteder. Vi har ingen butikker og vi selger ikke gjennom forhandlere. Ved å bruke fraktformidlere som dette selskapet, får vi nye produkter ut på markedet mye raskere og til en enda bedre pris.
Kan man forbestille produkter som ikke er på lager?
Nei, men vi tilbyr en funksjon som heter 'Overvåk størrelsen' på produktsiden. Skriv inn epostadressen din og hvilken størrelse du er interessert i, så får du beskjed så snart dette produkter er på lager igjen!
Hva skjer etter at jeg har lagt inn ordren?
Når ordren er lagt inn uten feil, vil du motta en bekreftelse på epost. Dersom du ikke ser den i innbolksen din eller som spam innen tre timer fra du la inn ordren, kan du kontakte vår kundeservice om du ønsker det, så hjelper vi deg! Så snart ordren din har forlatt varehuset vårt, får du en epost med leveringsinformasjon.
Du kan også følge ordren din på Mine sider. Via kontoen din kan du lett følge ordren og finne historikken til foregående ordrer.
Selger dere gavekort?
Foreløpig gjør vi ikke det, men det jobber vi med!
Hvor gammel må du være for å kunne bestille?
Alle over 18 år kan bestille hos RevolutionRace.
Kan jeg endre bestillingen jeg har lagt inn?
Dessverre kan du ikke det, hverken når det gjelder å endre størrelse eller leveringsadressen, når ordren er sendt oss.
Men du kan velge å annullere den på Mine sider dersom dette gjøres før bestillingen er sendt til pakking på vårt lager. Når ordren er låst i systemet vårt, må du vente til du mottar varen. Da kan du sende den tilbake og legge inn en ny bestilling.
Kan jeg annullere ordren?
Ja, du kan velge å annullere den på Mine sider dersom dette gjøres før bestillingen er sendt til pakking på vårt lager. Når ordren er sendt for pakking på lageret, kan den dessverre ikke lenger annulleres. Dersom du ombestemmer deg, kan du returnere varen.
Kan jeg handle som bedrift?
Det kan du! Ved utsjekking velger du 'Endre' ved siden av 'Kjøper som' og deretter 'firma/bedrift' under 'Handle som'. Dersom du trenger en betalingsbekreftelse på kjøpet, går du over på Mine sider. Psst! Visste du at vi tilbyr utrolige mengderabatter dersom du kjøper for større beløp? Kontakt vår kundeservice på business@revolutionrace.se så hjelper vi deg!
Les mer om handel som bedrift
Hvorfor ble bestillingen min annullert?
Dersom du ikke har valgt å annullere ordren via lenken i ordrebekreftelsen eller gjennom Mine sider, er det mest sannsynlig at produktet er utsolgt. Om du allerede har betalt for varen, vil reservasjonen på bankkontoen din utgå innen 2-5 arbeidsdager. Vi beklager dette sterkt og håper du finner noe annet du liker i vår nettbutikk!
Betaling
Kan jeg endre min betalingsmetode?
Dersom du har handlet med Klarna, er det noen ganger mulig å velge mellom betaling for din ordre på et senere tidspukt eller betale på avdrag i appen deres. Velger du å betale med kort eller en annen form for direktebetaling, kan du dessverre ikke endre betalingsmetode.
Hvor finner jeg fakturaen min, med spesifisert merverdiavgift (mva)?
Du kan laste ned fakturaen din med all nødvendig betalingsinformasjon på Mine sider!
Hvilke betalingsmåter tilbyr dere?
Vi tilbyr forskjellige typer betaligsmåter - les mer om dem her - slik at du kan velge den som passer deg best!
Rabatter
Hvordan bruker jeg en rabattkode?
Du sender inn rabattkoden ved utsjekking. Rabatten blir da automatisk registrert når du klikker på 'Legg til'. Vær oppmerksom på at du ikke kan kombinere flere rabattkoder, prisreduksjoner og salg med mindre annet er angitt.
Hva skjer med min rabatt dersom jeg bytter vare?
Rabatten på din originalordre forblir uforandret. Vi godtar kun bytte mot samme produkt i en annen farge eller størrelse og til samme pris.
Kan rabatter og salg anvendes etter at en ordre som er innsendt?
Nei, det kan de dessverre ikke. Prisreduksjoner er alltid tidsbegrensede, og gjeldende pris som vises på nettsiden, er den prisen som gjelder for ordren din. Sjekk våre gjeldende rabatter! Psst! Meld deg på vårt nyhetsbrev slik at du holder deg oppdatert rundt kommende tilbud og spesialtilbud.
Jeg ble lovet en rabatt da jeg meldte meg på nyhetsbrevet. Når mottar jeg denne?
En velkomstmail med rabattkoden din ble sendt til din epostadresse da du meldte deg på. Dersom du ikke finner denne eposten, kan den ha havnet i spam-innboksen. Finner du den ikke der heller? Kontakt oss så skal vi hjelpe deg.
Hvordan vet jeg at rabattkoden er brukt?
Reduserte priser og rabatter ser du alltid merket i rødt, både ved utsjekking og i bekreftelseseposten.
Hva skjer med prisen for hele settet som jeg betalte hvis jeg returnerer en av delen i det?
Når du returnerer et produkt som er en del av en fastsatt pris, må du dekke differansen siden rabatten bare gjelder for hele settet. Hvis du returnerer hele settet, får du hele beløpet tilbake.
Produkt og materiale
Hvorfor er det forskjell på størrelsen på buksen jeg valgte selv om det er samme modell og størrelse?
Buksene våre er laget for å tilpasses personen som bruker dem - jo mer du bruker dem, bedre vil de formes etter kroppen din. Derfor kan du oppleve at nye bukser er forskjellig fra bukser du har brukt en stund.
Forskjellige fargebad og beleggg kan gjøre at materialet føles annerledes selv om stoffsammensetningen er den samme. Dette kan også påvirke passformen.
I vårt sortiment har vi flere gjengangere. Disse gjør vi utbedringer på over tid. Vi kan derfor ha gjort utbedringer på passformen eller størrelsen fra en sesong til neste
I tillegg til det som er nevnt tidligere, bruker vi en toleransegrense for å avgjøre om et produkt møter et spesifikt krav. Det betyr at størrelsen på en bukse nederst på denne toleransegrensen i forhold til en bukse øverst i grensefeltet, kan variere i utseende og følelse, enkelte ganger såpass mye at man kan merke det.
Hva viser Rescue til?
Rescue-seriene er laget for ekstreme værforhold i fjellet. Mange av plaggene i Rescue-seriene har forsterkede partier, og de har alle en integrert RECCO® reflektor for lokalisering. Den benyttes for å gjøre det enklere for redningsmannskapet i fjellet å finne deg dersom du blir bagravet i et snøskred, skader deg i skogen, eller går det bort i fjellet.
Redningsmannskap bruker en RECCO® detektor for å kunne skanne området raskt. Når radarsignalet fra detektoren treffer reflektoren, vil signalet sendes tilbake og vise hvor den savnede personen befinner seg. Kult, ikke sant?! Så hvem er det vel som ikke ønsker en RECCO® reflektor i plagget! Tenkte meg det ja! Sjekk an Rescue-seriene. Sjekk an Rescue-seriene.
Hva er Hypershell®?
Hypershell® er RevolutionRace sitt eget varemerke, en samlebetegnelse for alle materialer vi har utviklet selv. Det som skiller materialene, er begrepene som kommer under. Vi har ulike begrep på ulike materialer som alle har ulike egenskaper.
- Hypershell® Denim: Bomullsfritt slitesterkt stoff.
- Hypershell® SS: Vannavstøtende softshell.
- Hypershell® Pro Stetch: Et slitesterkt superstetchy stoff.
Hypershell®-membran
Hypershell®-membran er tilgjengelig i tre forskjellige nivåer: Core, Performance og Pro. Vi har utstyrt hvert klesplagg fra RevolutionRace med premium Hypershell®-membran som passer til plaggets tiltenkte bruk, optimalisert for ulike aktiviteter og vær.
- Hypershell® Core 5 000 - 10 000 mm
- Hypershell® Performance 10 000 - 15 000 mm
- Hypershell® Pro 15 000 - 30 000 mm
For at et plagg skal anses som vanntett skal det ha en vanntett membran, tapede sømmer og vannavstøtende glidelåser. Lær mer more om vanntette klær i vår guide.
Hvilken størrelse burde jeg velge?
For å vite hvilken størrelse du trenger, anbefaler vi at du ser på størrelsestabellen og kundeanmeldelsene på produktsiden for plagget du er interessert i. Mange av våre utroliige kunder deler gjerne erfaringene sine rundt både størrelse og passform i sine anmeldelser. Et annet tips er å filtrere anmeldelsene ut i fra størrelsene som interesserer deg. Sist, men ikke minst, finner du mer informasjon om størrelser og hvordan måle deg på en riktig måte, i vår størrelsesveiledning.
Kontakt oss
Måter å komme i kontakt på
Vi elsker å høre fra dere! Kontakt oss gjerne med å fylle ut skjemaet på denne siden eller så kan du sende oss en e-post til support@revolutionrace.no